Bakgrind

söndag 29 januari 2012

Vad händer just nu?

Jag har som många andra svårt att sticka på bara en sak i taget. Just nu är det fyra saker som är aktuella; en sjal, en kofta, vantar och muddar.
Muddarna har jag visat i ett tidigare inlägg, men vantarna och sjalen har jag bara visat upp garnet till. Koftan har varit med här några gånger tidigare. 


Insidan av vanten

Utsidan som är spegelvänd.

Koftan just nu. Den är ca 40 cm och jag tänkte göra den 60 cm innan jag börjar maska av för halsen.  Inte allt kvar alltså. Måste dock sticka på dagen eftersom det gula och det naturfärgade inte går att skilja åt i kvällsljus.

Roligaste sjalen från Brooklyn Tweed.



Idag har jag hunnit med att sticka lite på mina tvåändsstickade muddar, sjalen  och just nu är det koftan som gäller. Ikväll tänkte jag ta ett tag på vantarna även fast just nu är det kanske de roligaste att sticka på. Mönstret stickar nästan sig själv. I like! Hur som helst är alla roliga att sticka på och ombyte förnöjer!

9 kommentarer:

  1. Vilken tjusig kofta!!! Vilket mönster! Jag skulle inte klara av det. Du är jätteduktig.

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket fint.... Här förtar vi oss inte *ler*

    SvaraRadera
  3. ååhhh den koftan är så fin, har faktiskt tittat på den + några till idag men inget beslut än. Vantarna ser också ut att bli fina.

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du stickar!! jag har oxå flere olika projekt på gång..o hoppas ju nått blir klart.

    SvaraRadera
  5. Kul att du gillar mitt skafferi! Ett praktiskt sätt att veta var man har alla sina recept och för barnen som gärna vill ha mammas recept.

    SvaraRadera
  6. Tack Tack!
    Vilka läckra vantar du stickar!

    SvaraRadera
  7. Ser fram emot bilder på färdig kofta. Mönstret och färgerna är underbara.

    SvaraRadera
  8. Känner igen symtonet ^^
    Är ganska likadan själv. Jag skall åxå sticka ur "Hillesvåg Ullvarefabrikk" men ja ska göra Kalvågjakka... inte börjat på den än ...
    Jättefina grejer du gör iaf !!

    SvaraRadera
  9. Så snyggt...så snygga saker kan inte jag du har underbara atickningar...
    sinikka

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!