Bakgrind

söndag 5 februari 2012

I stickornas tecken

Helgen som nu snart är slut har gått i stickornas tecken. På grund av kylan har uteliv inte lockat, utan att elda i vedspisen och mysa i soffhörnet har verkat som en mycket bättre idé. Jag har fäst trådar och blockat ett par vantar, dotterns muddar och två sjalar. Den ena har jag tagit ur blockningen idag och den blev väldigt bra trots att den gått under arbetsnamnet "bajssjalen". Det var snälla systeryster som döpte den till det, men det får stå för henne.





Sjalen är härligt stor trots att jag var tvungen att ta bort två bårder eftersom jag inte hade mer garn kvar. 


Jag har även stickat på min kofta och nu är det ca 15 cm kvar till jag kan börja maska av för halsringningen. Trots att jag avslutat tre stickningar har jag bara börjat på en ny. Sockar i tvåändsstickning. Jag vet inte om de blir färdiga men jag tänker mig dem som ett ettårsprojekt. Måste nog börja på ett projekt till som jag kan ha som pendlarstickning. Ett par vantar blir det nog. Jag har flera fina mönster som jag skulle vilja sticka och nu har jag det angenäma besväret att välja vilket jag ska välja. Toppen!

10 kommentarer:

  1. Snygg sjal!!!! JAg svär över min helvetessjal.... JAg kan inte sticka sjalar med mönster! Fakta!!!

    SvaraRadera
  2. Den sjalen var ju kanon snygg inget fel alls. Va kul att ha lite projekt på gång. Ha en skön kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  3. Vilket namn sjalen än har så är den jättefin. Och tvåändstickade sockor går fort att sticka. Lätt häl och inga tummar! Tog ett tag för mej innan jag gav mej på sockor men det var inte svårare än vantar. Lite fler maskor bara!

    SvaraRadera
  4. "Bajs-sjalen" är ju jättesnygg! Men det tyckte jag redan när jag såg den första gången :-)

    SvaraRadera
  5. Snygg sjal! Bra ide att slänga den i snön för då syns det fina mönstret på sjalen väldigt bra.
    Visst är det en härlig känsla att behöva välja mellan vad man ska sticka?!

    SvaraRadera
  6. Jag säger som dom andra...:-) Underbar sjal! Är det entrådigt garn du använt? Vad heter den...förutom bajssjalen då :-))Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fint mönster å sjal ! Skall allt försöka mej på nåt sånt i framtiden...

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!