Bakgrind

söndag 19 augusti 2012

Rosa paraplyer

Den senaste veckan har vi plockat bär, syltat, saftat, frusit in och gjort pajer för att ta fram i vinter, dvs vi har hamstrat. Hamstring ligger i mina bondgener och vi har tydligen överfört en del av dem till barnen som gärna vill ha med sig upp till Umeå och ta fram under vintern. Vilken tur att vi precis under den här veckan har haft sommarens bästa väder. Idag tog vi sommarens första dopp, och förmodligen sista, i Hårkan. Älven inte långt ifrån oss med tillrinning från Offerdalsfjällen. 

Hamstrar garn gör jag också, men jag försöker varva det med att sticka av det egna lagret.  Mellan bärplockningen har vi fotat några av de projekt jag stickat under sommaren. Det har blivit fem vantpar, en filt, en sjal och en jumper med det passande namnet Umbrellas. Jag kallar den "Rosa paraplyer". Jag rekommenderar verkligen mönstret och garnet Malabrigo Socks. Himla rolig stickning som jag verkligen trivdes med och inte ville släppa. 







Just nu stickar jag på en kofta som heter Breckon. Rolig stickning som tyvärr inte går så snabbt eftersom jag stickar i mörk lila och det börjar tyvärr bli svårt att se på kvällen. Men den kommer vad det lider. Stickar i Semilla som jag inte heller prövat tidigare och jag gillar verkligen den mjuka känslan i garnet. Återstår att se om den noppar sig.

13 kommentarer:

  1. oooh va läcker tröjan blev !! Passande namn va d åxå =D
    Kram

    SvaraRadera
  2. fantastisk vacker tröja!
    hamstrar gör jag emellanåt ....tyvärr var inte hjortronen mogna innan vi åkte ner till söder igen...

    SvaraRadera
  3. O vilken söt tröja härliga färger. Det är kul att hålla gamla traditioner vid liv. Ha en härlig dag kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Tröjan blev hur läcker som helst!!

    SvaraRadera
  5. åååå, vad fin den blev, paraplytröjan! Jag är bra sugen på den jag också, och mottagaren är supernöjd förmodar jag?

    SvaraRadera
  6. Jättefin tröja!!!! Och paraplyer har behövts denna sommar....

    SvaraRadera
  7. Så underbar den är och så skön den var att ta på.
    Tyvärr har jag inte haft någon sylt och saft hamstring men vem vet en vacker dag så..

    SvaraRadera
  8. Så underbar den är och så skön den var att ta på.
    Tyvärr har jag inte haft någon sylt och saft hamstring men vem vet en vacker dag så..

    SvaraRadera
  9. Så underbar den är och så skön den var att ta på.
    Tyvärr har jag inte haft någon sylt och saft hamstring men vem vet en vacker dag så..

    SvaraRadera
  10. Nu vet jag inte som vanligt om min kommentar gick in. Hur som helst är jag ditt största fan

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!