Bakgrind

söndag 22 april 2012

Kofthäxorna

Nu var det länge sedan det kom några inlägg på den här bloggen. Livet har gått lite upp och ner och en del saker har fått stryka på foten, däribland bloggen. Nu börjar det kännas bättre och ljuset börjar komma tillbaka. Allt blir roligare.


Positivt har varit gruppen Kofthäxorna. Där har vi stickat koftor tillsammans som skulle vara färdiga fram till påsk och nu stickar vi sockor som ska vara färdiga till midsommar. Himla roligt! Det bästa är dock stämningen som råder i gruppen. Alla är positiva och är med för det är roligt att sticka och i synnerhet att göra det tillsammans. Vi hejar på varandra, glädjs åt varandras framgång och deltar i det ofrånkomliga froggandet när det blivit lite fel. De flesta,  om inte alla, är precis lika garnnördiga som jag. Vi har inga regler utan sunt förnuft råder. Ingen säger till någon annan vad vi får eller inte får göra. En alldeles underbar grupp alltså, med högt i tak. 


Min kofta blev lite sent färdig, men jag stickade en bonuskofta också. Det här är min första kofta.


Tingeling tycker att koftan är en helt okey plats att sova på och vill inte gärna att den ska bli färdig.

Koftan är betydligt längre än originalet som är hämtat från boken "Dikt i maskor"


Detalj ärm

Vill gärna sticka in mottagarens namn på mina koftor och den här gången var det ju mitt.

Min andra kofta är i helt annan stil. Jag gillar verkligen dansk design och den här koftan heter Bredbånd och är designat av Geilsk. Jag valde att sticka den i ull och bomull. Den är 8 ränder längre än originalet eftersom jag gillar lite längre koftor och den stickas från mittpartiet neråt och uppåt. Rekommenderas verkligen.


Ett annat ljus i mörkret har varit mina två bloggvänner Lotta och Reidun. Bägge två har jag lärt känna genom Online stickcafé och även träffat i verkliga livet. Dessa två tjejer är galna, ödmjuka, tokroliga och oerhört snälla. Att veta att de bara är en inloggning bort är något helt otroligt. Dessutom kommer jag träffa dem på tisdag eftersom både Reidun och jag ska till Stockholm på kurs och  där bor Lotta. Snacka om flyt. Det är gott att Leva!

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga koftor!! Den randiga kanske jag skulle våga mig på, men den andra med det fina mönstret ser alldeles för invecklad ut, men vacker är den.

    SvaraRadera
  2. KIänner mig så priviligierad att få tillhöra gruppen Kofthäxorna. En helt underbar grupp som ger mig mycket inspiration och uppmuntran. Kanske inte är så aktiv som jag skulle önska, men känner att jag inte behöver ställa några krav på mig utan att det bara får vara roligt att sticka och lära känna övriga kofthäxor.
    Underbara koftor du stickat, speciellt den med blommor från "Dikt i maskor" är min favorit.
    Ska bli roligt att se alla fina sockor.
    Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ underbara kompis, jag längtar så till på tisdag då vi ses igen
    allt beröm jag kan ge får du för dina fina koftor och den randiga tycker jag mej se att det står Lotta på...eller??

    SvaraRadera
  4. Förstår att Tingeling gillar koftan - sååå snygg!

    SvaraRadera
  5. Koftorna blev helt underbara!!!! Hoppas du får det trevligt i kungliga huvudstaden.

    SvaraRadera
  6. Ja det är gott att leva hörru! Det ska bli sååå himla roligt att ses på Stockholm, ibland spelar tillfälligheterna en i händerna och nu var det vår tur!

    Kofthäxorna är en alldeles tokhärlig grupp, jag gillar skarpt att hänga där!

    Dina koftor är så himla fina Dessi din version av Bredbånd gillas särskilt jättemycket av mig!
    Ha det gött nu så se vi på tisdag - kanske akn bli ett o annat nytt garn även då vem vet :)
    Kraaaaaaaaam Reidun

    SvaraRadera
  7. Instämmer helt ang. "kofthäxorna"! Så skönt att alla är positiva och ingen som kommer med pekpinnar.
    Hörde i dag av Reidun att ni ska till Stockholm samma dag. Måste vara någon mening med det! Ni ska ha det så bra o kul då! Ät o drick lite gott och leta på nån trevlig garnaffär om ni hinner!

    SvaraRadera
  8. Men vilka snygga koftor, vad du är duktig! Jag har också legat lågt med blogg och annat, ibland pågår så mycket runt omkring en att man bara inte orkar. Men precis som du säger så börjar vårkänslorna spira så smått och nu börjar jag också känna lusten och orken att ta tag i saker!

    SvaraRadera
  9. Jiiises vilka koftor du gjort !! Skitsnygga !
    ojojoj alltså...
    Annars hoppas ja allt e bra <3

    kram

    SvaraRadera
  10. Otroligt fin, jag är mycket imponerad. Fantastisk!!

    SvaraRadera
  11. Gruppen Kofthäxorna är suverän, det enda stället jag hänger på nu för tiden om/när jag sitter vid datorn. Är sååå glad att vara med där.
    Vad kul att se att du bloggar igen. Det känns alltid lite tomt när någons blogg man är van att läsa inte uppdateras. Men även jag har legat lågt med min blogg... omständigheter som jag inte kan råda över har fått mej att tappa lusten lite för min blogg.
    Tjatar igen då om att dina koftor är superfina, särskilt den randiga :)
    Jag önskar dej och dina vänner en fantastiskt garnnördig vistelese i Hufudstaden!

    SvaraRadera
  12. Önskar att jag hade din skicklighet men jag kanske får den så småningom

    SvaraRadera
  13. Drar vidare.....
    entomtastankarwordpress.com
    Tomtan

    SvaraRadera
  14. Vilken fantastisk tröja den från Dikt i maskor. JA den andra är också snygg fast tuff är ett bättre ord..
    Hej från Ing-Marie från sticka till Hälsingland

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!