Bakgrind

lördag 7 maj 2011

Vårkänslor

Under påsklovet fick hela familjen vårkänslor då vi reste till Irland på semester. Här följer en kavalkad av höjdpunkterna:


Blommande träd i Stockholm, Kungsträdgården,  påskdagen 2011.


Temle Bar-området, Dublin, annandag påsk 2011.


Svante prövar den inhemska maten. Han var nöjd och det var vi också. Maten såg ut som "Flintamat". Spana in köttbiten!




Besök på Guiness bryggeri! Spännande och gott!



Vi hann också med en visning av Jameson whiskybryggeri. Det var väldigt intressant, även om det inte är en favorit, att se hur whisky framställs. Självklart ingick även här en liten provsmakning!

Vi hann även med en heldagstur ut på landet och besökte Wicklowområdet. Sjön på bilden var egentligen en av två sjöar som satt samman och bägge två var konstgjorda (uppdämda). Det är också på den sjön som delar av filmen "PS I love you" utspelar sig.









Vi var också på besök i Avoca - handvävarnas by. Där besökte vi väveriet. Tyvärr såldes inga garner, så det blev inget tillskott. Om ni undrar om jag shoppade något garnrelaterat kan jag lugna er med att det gjorde jag. Dock ej här utan inne i Dublin och det blev  endast en härva och två häften mönster. Endera hade jag svårt att välja eller så var jag inte på hugget! Hursomhelst hade vi en alldeles förträfflig semester som tog slut alldeles för snabbt!







8 kommentarer:

  1. ÅH!!!!! Blir alldeles grön!!!!! Härligt!!!!! VAckra bilder!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, grön var ordet, Irland är verkligen den gröna ön och det var fantastiskt att komma dit den här tiden på året.

    SvaraRadera
  3. åh, du ser verkligen ut att ha haft det härligt! Och vilken grönska och blomning! Annat en den lilla skugga av grönt som börjat komma här nu.

    SvaraRadera
  4. Oj, vad fina bilder! Ni ser ut ha haft en fin resa. Irland är ett land jag skulle kunna tänka mej att åka till. Har en flygrädd gubbe så det blir inte så mycket resor,men till Irland kan man ju åka båt. Men i sommar får han en utmaning då vi åker med vår yngste tillbaka till Gibraltar när han varit hemma på besök. Får väl se hur det går...

    SvaraRadera
  5. Det var en grön och härlig semseter Lillemor!
    Inger Irland är värt att åka till. Tråkigt med flygrädsla. Jag är själv väldigt rätt, men brukar uppsöka baren en stund innan jag ska flyga. Därefter fyller jag på i lämplig mängd hela flygresan. Hoppas utmaningen går bra för din man, för det måste ju vara en spännande och mytomspunnen plats att besöka.

    SvaraRadera
  6. Såå,fina bilder.Det är ett ställe jag skulle tänka mig att åka till,men flygrädsla här också.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är inte kul med flygrädsla. Ibland lyckas jag övervinna den och Irland är helt klart värt att besöka. Det är en förtrollad ö.

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!