Bakgrind

lördag 14 maj 2011

Tredje barnet. tredje balen!

Den senaste veckan har jag varit väldigt osocial eftersom jag och min äldsta dotter sytt som besatta på yngsta dotterns balklänning. Vi hann färdigt i tid och just nu är dottern på baluns. Väldigt nervös var hon innan, eftersom hon skulle hålla välkomstalet. Nu har hon nyss rapporterat att det gick bra och att klänningen är bra. Klänningen är väldigt speciell och har gått under arbetsnamnet "sparrisen", men färdig blev den allt annat än en sparris. Vi är väldigt nöjda. Dotterns krav var att den skulle vara medeltida och att den skulle vara grön. Ja, vad ska jag säga? Den är grön! Om den är medeltida får ni avgöra.










13 kommentarer:

  1. Skitsnygg tycker jag och visst är det väl medeltid över den.
    Vilken underbart härlig försommar grön färg :D
    Jag hade inte tackat nej till den ;)
    Du/Ni har gjort ett hästjobb!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad roligt att du tyckte om den.

    SvaraRadera
  3. Det var en väldigt vacker klänning ni sytt. Åh, vilken fantastisk färg.

    SvaraRadera
  4. Tack! Färgen är underbar och modellen på klänningen är så rätt för henne tycker jag.

    SvaraRadera
  5. En sån vacker klänning och vilket jobb. Färgen är helt underbart vårgrön. Passar verkligen på din vackra dotter.

    SvaraRadera
  6. Grön var alldeles rätt uppfattat *ler* Den var jätte vacker och dottern åxå...

    SvaraRadera
  7. Tack för snälla kommentarer om "sparrisen" och dottern.

    SvaraRadera
  8. DU! Det blev ju superbra! Verkligen jättefin klänning och visst ser den medeltida ut! Lite Robin Hood/Marion-känsla! :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, den blev riktigt bra! Helnöjd.

    SvaraRadera
  10. Förstår verkligen att du är nöjd! Den är underbar:-)

    SvaraRadera
  11. Jättefin! Och väldigt grön :)

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!