Bakgrind

torsdag 14 april 2011

Uti skogen finns det rådjur....

När det börjar våras tror jag som alla andra att jag bor på världens bästa plats. De senaste veckorna har haft många fina dagar. Vi har vinterfiskat i strålande solsken (inte jag för jag stickade och kokade kaffe). Dessutom fick vi fisk, vilket jag trodde var omöjligt. Toppen!





Alla sätt är bra, utom de dåliga och lite varierande fiskestilar var det allt. Det är helt otroligt att isen är så tjock, fast vi fiskar så nära öppet vatten.


På våren börjar också alla djur att röra på sig och rådjuren promenerar nära husknuten. En flock rådjur passerar nästan varje kväll vår hägn och passar på att stanna till för att äta lite av gräset som tinar fram.


Det översta fotot är taget den 30 mars och det understa den 10 april. Idag är det nästan snöfritt när jag tittar ut mot sjön. I snökanterna lyser det grönt. Spännande vad snabbt det går nu. På nätterna kan vi höra hur rådjuren ropar ut till varandra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!