Bakgrind

söndag 8 maj 2011

Snällaste brevbäraren

Den här veckan måste jag ha varit snäll eftersom det låg två paket på bron när jag kom hem från arbetet. Tack snälla brevbäraren för att du lämnade dem där!


 Ett par Knit pro spetsar 3½, ett stickkit Christel Seyfart, Kornblomst sjal (min sommarstickning),djuplila Semilla (en kofta till mig) och klarorange sockgarn. Toppen! Nu saknas bara lite garn till en barnfilt och något mer babyrelaterat som jag ska sticka och ge bort till en kollega som ska få barn. Därefter ska jag köra på 12 before 2012. Dvs ta garn från mitt lager. Även om jag inte har så mycket, finns det nog så det räcker det närmaste året. Det ska bli en utmaning att se hur jag lyckas få ihop det. Finns det möjligen fler än jag som skulle behöva sticka av lagret så finns gruppen på Ravelry.





5 kommentarer:

  1. Borde hänga på där.... Men jag skulle åxå haft garn till en kofta *ler*

    SvaraRadera
  2. Skynda dig och köp garn så hänger du på sen. Då kan du räkna det som ett projekt:-)

    SvaraRadera
  3. Snäll brevbärare!
    Har börjat sticka av mitt garnlager så jag ska kanske hänga på. Men ska till min kompis i helgen och vi slinker nog in i en o annan garnaffär så lite nytt blir det nog då.

    SvaraRadera
  4. Ja, just denna vecka skötte han sig bra. Häng med efter du har träffat din kompis. Du som färgar själv har ju stora möjligheter att göra något av ditt lager. Jag ska färga lite med systeryster bara yngsta dottern har tagit studenten. Nu ett tag framöver verkar det lite stressigt.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu är det ju skolavslutningstider och i år har vi äldsta barnbarnet som slutar 9:an. Inte klokt vad tiden går!
    Stämmer så bra att garn som har legat i "lagret" blir som nytt med lite färg. Man kan få samma lust att färga en härva garn som att köpa nytt faktiskt. Och så får man ett garn som ingen annan har. Lycka till med färgningen.

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!