Bakgrind

söndag 15 maj 2011

Dagen efter med Löjtnantshjärtan

Idag är jag lite dagen efter. Dagen efter dotterns bal när jag för första gången på veckor har tid att tänka på mig själv en längre stund. Sitter i sängen med värmedyna bakom ryggen för att kurera min rygg som checkade ut förra helgen. Den ville inte vara med och stötta mitt stressande. Stickar på min Kornblomst sjal, vilken mycket väl kan bli en av mina bästa stickningar vad gäller avkoppling, rolighetsfaktor och svårighetsgrad.



Har pysslat en del tidigare under dagen och tänkte visa upp mina senaste vantar. Ja, jag vet att det inte skulle bli några fler vantar före sommaren, men det gick inte att stå emot när min favoritdesigner släppte mönstret Kristins Löjtnantshjärtan. Mönstret hittar ni här. Jag har använt mig av Rauma finull till bottenfärg och till mönstret har jag använt Limmo designs tunna sockgarn "Hallon och Lakrits". Gillar verkligen färgerna på hennes garner och dessutom är Lillemor hjälpsam och försöker färga upp efter önskemål. Det gillas!




Det här ganet hade jag redan hemma och det här blir mitt första avslutade projekt i 12 befor 2012, dvs att använda av det garn som finns hemma för att minska garnlagret lite. Nu tror jag inte att jag har något garn hemma som passar mönsterstickade vantar. Toppen!

16 kommentarer:

  1. Vilka härliga vantar!!!!! Snygga!

    SvaraRadera
  2. Gillar också dem. Kanske mest av alla jag har gjort.

    SvaraRadera
  3. Jag har varit och tittat på Kornblomssjalen flera grr sedan du skrev om den första gången och den är så fin, det ska bli kul att få följa din sjal.
    Vantarna är ju verkligen något extra. Jag förstr verkligen att du fick lust att sticka dem.
    Hoppas nu bara att din rygg är snäll mot dej och att du kan slappna av och njuta av den kommande sommaren.

    SvaraRadera
  4. Ja, den är väldigt speciell och rolig och vantarna likaså. Tvåe roliga stickningar helt enkelt.

    SvaraRadera
  5. Snyggt ! både vantar och sjal...du gör så mycke fint,blir riktigt avis :)
    Hoppas Ryggen "häma te se"
    funderar på att göra en randig och en enfärgad babyfilt oxå.

    SvaraRadera
  6. Men ohhhhh så snyggt både sjal och vantar - makalöst vackert.
    ja just hennes selbu dala vantar har jag stickat - hon gör snygga mönster

    SvaraRadera
  7. Snygga vantar och sjal. Hoppas din rygg blir bättre.

    SvaraRadera
  8. Tackar! Ja de är snygga och ryggenkommer nog bli bättre bara jag börjar lugna ner mig.

    SvaraRadera
  9. Oj, vilka fina vantar! Och sjalen... Helt otroligt vad mycket fint mönsterstickat du gör.
    Det känns alltid bra att hjälpa sina barn med ett o annat, men skönt sen att bara tänka på sej själv också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Tack, men jag gör bara det jag tycker är roligt och jag njöt verkligen av att bara tänka på mig själv igår.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin sjal! Visst är det trevligt när man har en stickning som känns bra på alla vis ;) Själv har jag min nyaste kofta i bomullsgarn som är en jättemysig stickning.
    Vantarna blev jättefina. Det är så rolig att du gillar mina mönster :)
    Balklänningen till din dotter har du verkligen grund att vara stolt av. Din dotter är säkert stolt över sin mamma som syr så fint till henne.
    Hoppas ryggen snart bir bättre. Det är pyton med ont i ryggen, det vet jag allt om. Men det är bra "medicin" med trevligt handarbete.

    SvaraRadera
  12. Underbara vantar i fantastiska färger! Sjalen har jag inte sett förr, den verkar rolig att sticka..

    SvaraRadera
  13. Tack Kim och roligt att du hittat hit till mig. Jag skriv svar på dina tidigare kommentarer, men tror de trillade bort när blogger krånglade.
    Knitnetty, ja jag gillar verkligen dinna mönster. Det går att sätta sin egen prägel på dem och ända behåller de din toutch.

    SvaraRadera
  14. Jättefina vantar - både mönstret och färgerna. Älskar att sticka vantar.
    Sjalen ser också mycket trevlig ut.
    Vi får se vem som blir först färdig med Omelet-sjalen. Den blev litet jobbig eftersom garnet är så tunt och maskorna har en tendens att "rinna". Klar ska den bli har jag bestämt.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  15. Vantarna blev verkligen läckra! Hoppas det nya garnet kommit fram!

    SvaraRadera
  16. Tack! Garnet kom fram redan i måndags och ikväll har jag börjat med en barnfilt. Ser jättefint ut uppstickat. Tack för snabb service.

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!