Bakgrind

söndag 29 maj 2011

Vin och vax

Den här helgen har vi förberett onsdagens studentmottagning. Vi har städat, köpt presenter, lagat mat och funderat över logistiken under studentdagen. Både måndag och tisdag kommer gå åt till ännu mer matlagning och grejs. Hur som helst blir det väldigt roligt att se henne ta studenten.
Även om det varit mycket att stå i har det funnits tid för stickning. Jag har lagt min Kornblomst sjal  på ofrivillig paus. Den är så rolig att sticka på, så om jag fick välja skulle jag bara sticka på den, lyssna på "tantsnusk" och äta praliner. Det får mig att må så gott. I stället för den har jag stickat på "Pine Forest Baby Blanket" och lovat mig själv att i första hand ska jag få halva filten färdig innan jag stickar på älsklingsstickningen. Jag har nått det målet nu, men ska försöka göra färdigt den innan Kornblomst tar vid igen.



Garnet i filten är Karibia från Limmodesign. Jättehärligt för en barnfilt. Vinflaskan kom dottern hem med. Hon kunde inte motstå en vinflaska med stickat på utsidan. Den ska vi dela på en kväll (kanske nästa helg) när vi har "vin och vaxkväll". Som namnet antyder handlar det om vin i strupen och vax på benen.



Just nu ser Kornblomst ut så här. Jag har redan börjat drömma om en annan av Christel Seyfarths sjalar, eller varför inte en kappa?

10 kommentarer:

  1. Så fin din Kornblomst blir. Förstår att du vill fortsätta sticka på den. Har just blockat min Omelet, men den var svår att blocka (tunt garn) så jag får säkert göra om det.
    Ha en bra vecka och lycka till med studentmottagningen!

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen. Ja, jag kan förstå att Omelet är svårblockad men den är säkert väl värd besväret. Det ska bli spännande att se hur din tar sig ut.

    SvaraRadera
  3. Filten ser jättehärlig ut och sjalen är ju helt underbar. Inte underligt alls att du vill sticka på den. Min attgöralista blir bara längre och längre.
    Lycka till med studentmottagningen.

    SvaraRadera
  4. Oh herregud vad du hinner med mycket på en ynka helg!!!! Själv har jag redovisat min rapport (så nu ska de va klart) och mått gott och varit på cirkus och mått ännu godare :D

    SvaraRadera
  5. Vad kul med studentförberedelser, men kanske lite jobbigt också. Jag minns hur det var när mina tre tog studenten, det blev lite korta nätter innan allt var klart.
    Vin och waxkväll, haha... låter trevligt men smärtsamt !

    SvaraRadera
  6. Vin och vax tycker jag låter väldigt bra! Tror jag ska prata med en väninna om det.

    SvaraRadera
  7. Ja, pröva med en vin och vaxkväll. Ibland känns inte vaxet och iblan om vi har riktigt tur glömmer vi bort att vaxa.

    SvaraRadera
  8. Det är härligt med studenfest! Ett minne att bevara....

    Uj uj vad du stickar på! Så snygga båda två - och Seyfarths sjalar går inte av för hackor.
    Och tänk jag är i närheten av Fanö där hon håller till....vet inte om det finns tid till att åka dit för vi är en bit söder om Fanö.

    Just efternamnet Seyfarth är litet speciellt för mig - min bror nummer fem heter Seifert i förnamn. En försvenskning av det efternamnet som jag tror är tyskt....
    Ha en jätteskön helg!

    SvaraRadera
  9. Men du bara måste åka dit och titta. Ta bilder. Nu är jag jätteavundsjuk. Ljuset, Seyfarth och semester. Kan det bli bättre!

    SvaraRadera
  10. Ja du såg ju - kartläserskan styrde ditåt...vi åkte färjan över (hmmm kostade en slant de minuterna...men....)

    Fanö kommer vi att åka tillbaka till någon gång innan vi trillar av pinn...en sådan fantastisk ö!
    Tur man hittar nya drömmål.

    Och Christel Seyfarth - vilken person - så in i bängen rar! Ska visa sedan vilken tur hon tyckte vi skulle göra på ön. Hade hon inte sagt det så hade vi bommat det.

    Jo jag såg allt din sjal där! Därför knäppte jag av den bilden
    ;-) jag glodde så ögonen blödde och även maken gick runt och hummade....han såg en kofta han tyckte jag skulle sticka men det har jag inte tålamodet till. Får hoppas jag har det för sjalen.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!