Bakgrind

måndag 6 september 2010

Nya foton och garninköp i Umeå

I helgen har jag varit på en snabbvisit till Umeå och hälsat på min son. Självklart har jag också passat på att köpa lite garn.


Några garner kommer att bli sockar, några sjalar och några försvinner iväg på ett garnbyte till Danmark. De tre undre rosa och lila garnerna kommer från Limmo Design i Umeå. Dessa köpte jag på marknad på Gammlia igår. Härliga färger och härliga namn. Det lilagula heter Crazy Cat Lady, det rosagula Mango och den rosagröna Raberber.


I somras stickade jag väldigt mycket. Tyvärr har jag inte varit lika snabb att blocka, fästa trådar och fota. Här kommer dock några bilder.


Här är en sjal stickad i Fame Trend som ger mig retrokänsla. Typiska 70-tals färger.


Sockar till hela familjen blev det också i somras. Nu hoppas jag få sticka lite mera flärdfulla med spetsmönster och flätor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!