Bakgrind

måndag 25 juli 2011

Berlin och IsaBella

Vi har haft lite semester i Berlin. Mestadels har det varit massor att titta på, vädret varit varmt, ölen kall och maten väldigt annorlunda mot vad jag brukar äta hemma. LCHF släng dig i väggen. Massor av bröd, kakor, pompa och andra onyttigheter har slunkit ner. Men nu är vi hemma och då återgår det till ordningen. Nedan följer några bilder från våra dagar och upplevelser i Berlin:















Jag köpte inget garn i Berlin och hittade inte heller någon affär, men i sanningens namn letade jag inte heller. Den sista dagen fikade vi på Starbucks och träffade på ett gäng glada damer och en herre som hade stickcafé. De berättade för mig var det bästa garnet i Berlin (enligt deras tycke) fanns att köpa. Tyvärr hann jag inte dit, men fick en trevlig pratstund med dem. Stickning förenar!

När vi landade på Arlanda på fredagkväll och satt oss i bilen kl 23.15 hade vi ca 60 mil att köra innan vi var hemma. Det blev en jobbig natt men vi var fyra som kunde köra så det gick väldigt bra ändå. Efter tre timmars sömn drog jag och min äldsta dotter iväg ytterligare 36 mil upp till Vännäs tur-och-retur för att hämta hem ljuvliga IsaBella som vi alla väntat på. Det gick även nu över förväntan att både köra dit och hem och Isa var alldeles underbart rar i bilen på väg hem. Hon var lite orolig  i en kvart och sedan somnade hon. Sedan sov hon mest hela vägen och åt, drack och kissade precis som hon skulle när vi stannade. Isabella väger just nu under ett kilo och kommer som mest väga fem kilo. Lagom storlek. Hon kommer bli snabb som vinden och självklar snyggast av alla.  Toppen!





9 kommentarer:

  1. Berlin är en mysig stad. Var där för många år sedan och skulle gärna vilja åka tillbaka. Vilken söt hund ni skaffat.

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du rätt i att slänga LCHF i väggen när du var i Berlin. Där ska man njuta.....det är en härlig stad! Ja det var verkligen värt att köra de milen för den söta hunden! Ungefär samma storlek då på sonens hund Nelly som jag lånar ganska ofta ;-)
    4 kg väger hon.

    SvaraRadera
  3. Härligt med semester! Synd att du inte hann stanna och säga hej hos mig!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från Berlin. Har inte varit där sedan mitten av 60-talet, så mycket har givetvis förändrats.
    IsaBella ser underbar ut och jag förstår, som du skrev på FB, att det inte blir så mycket stickat nu. Passa på och njut med henne i stället!

    SvaraRadera
  5. Metta jag har varit till Berlin 3 gånger de senaste 7 åren och det har hänt jättemycket från gång till gång. Hela innerstan på västsidan är moderniserad och den mest exklusiva shoppingen går att hitta där. Jag gillar verkligen staden och att besöka alla historiska platser där.
    IsaBella gillar jag också. Det är den snällaste, goaste och mysigaste valpen vi någonsin haft. Jag är fast för Italienare nu.

    SvaraRadera
  6. Sötnos!!!!
    Vackra bilder åxå!
    Stickningen förenar! Satt på Ravnklon i Trondhiem och stickade när jag blev "överfallen" av 2 amerikanska damer som var ute på kryssning!

    SvaraRadera
  7. Åh, en sån liten sötnos till valp. Stort lycka till med denna lilla gosegumma :)

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!