Bakgrind

lördag 16 juli 2011

Sommaruppehåll

Nu är det verkligen sommar! Alla barnen är hemma i omgångar och än åker de hit och än dit. Dagarna fylls av mysig samvaro, glass och fika. Jag och barnen har haft en heldagsutflykt till Skärvången och ätit ostbuffé - en sommartradition som vi alla ser fram emot. Nu har maken fått sin semester och imorgon bär det av till Berlin en vecka. Därefter åker vi upp till Vännäs för att hämta hem Dervisch Walking on Sunshine, vår Italienska vinthundsvalp. Mycket kul väntar alltså fortfarande och än är inte sommaren slut.

Stickat har det också blivit en del. Jag har avslutat tre sjalar och fotat två av dem. Den första är en teststickning av en sjal som heter Björk. Jag gjorde den något mindre eftersom den stickas så långt garnet räcker. Mönstret finns på Ravelry.



Sen är också min Omelet färdig sedan några veckor. Den är otroligt vacker och färgen på garnet är underbart, men jag tror inte jag någonsin kommer att kunna använda den. Den var inte ett dugg rolig att sticka! Besvärlig rätt genom hela mönstret. Men nu är den gjord.






För övrigt har vi enligt sommartraditionen också varit en tripp till IKEA i Sundsvall och köpt möbler tillsammans med dottern och bästemågen som flyttar upp till Umeå efter sommaren för att plugga och jobbar. Vi brukar följa vägen som går längs efter Indalsälven och där kan man stöta på hisnande vyer.



5 kommentarer:

  1. Ja, nu är vi mitt i sommaren även om vädret växlar lite hit o dit, men det är så det ska vara.
    Fina sjalar! Och grattis till din jättefina Omelett. Själv kommer jag nog inte orka sticka den. För mycket annat fint att sticka som hägrar, så den skulle bli ett kroniskt UFO.
    Visst bor vi i ett vackert land!
    Ha en fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det mycket kvar av sommaren än och vad härligt det är. Härligt att den blev färdig, men jag förstår nästan inte hur jag orkade. Den var inte kul. Hoppas du får en fortsatt fin sommar.

    SvaraRadera
  3. Din Omelett blev verkligen vacker och så klart grattis till att du orkade göra den färdig. Jag har också tittat på det mönstret men kände att det verkade lite besvärligt.
    Vad roligt att ha ett så trevligt intresse som stickning och allt som är relaterat till det gemensamt med dottern.
    Trevlig sommar och ett stort lycka till med valpen !

    SvaraRadera
  4. Grattis till att din Omelet är färdig! Den blev jättefin!
    Håller med dig om att det inte var någon rolig stickning. Känns skönt att vi lyckades få dem färdiga, men aldrig mer!!!
    Önskar dig en bra fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla snälla kommentarer om min Omelet. Hoppas ni alla får en bra sommar också. Min har varit underbart skön och det kommer den säkert fortsätta att vara.

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!