Bakgrind

söndag 16 oktober 2011

Sjalarnas sjal och en liten kjol!

Idag har jag grejat med mina senaste stickprojekt. Äntligen har jag maskat av den övre kanten till min Maltesersjal så imorse pressade jag ut den och vek kanten. Nu ligger den för torkning och sedan ska den sys i uppklippningsområdet och klippas upp. Därefter blir det upplockning av maskor till de två sidkanterna. Som ni ser på bilden har jag extra hjälp av lilla IsaBella som tycker det här med garn, stickor och stickbeskrivningar är omåttligt roande.





För att hjälpa min dotter att hålla värmen i vinter och för att den dessutom är väldigt fin har jag påbörjat en kjol som helst skulle vara färdig nästa helg. Tyvärr är garnet nästan svart så det är nästan ett måste att sticka på dagtid. 




Om ni kikar längst till vänster ser ni ett fenomen som finns med på många av mina stickbilder, nämligen en burk Turkisk yoghurt. De är de bästa garnhållarna. Om du som jag nystar på nystmaskin är de oftast perfekta i storlek för att lägga in nystanet i och går att ställa ner på golvet eller i väskan. Själv går jag ofta omkring med yoghurt i väska!

11 kommentarer:

  1. Urtjusig sjal! Bra tips med yoghurtburk, tack för det. Kjolen ser härlig ut. Den blir säkert toppen i vinterkylan.

    SvaraRadera
  2. snygg sjal och kjolen kommer att bli kanon !
    Det du frågade om kan jag maila över till dej!

    SvaraRadera
  3. Man lär så länge man lever!!!
    Vacker sjal! Och kjolen verkar inte bli så illa den me!

    SvaraRadera
  4. Nej sjalen blir nog bra när den blir färdig. Tack Eva det vill jag gärna.

    SvaraRadera
  5. Klart ;)) smart med Burken,det ska jag anamma !

    SvaraRadera
  6. Sjalen kommer att bli kanonfin. Håller med om yoghurtburkar - men tar de grekiska i stället!

    SvaraRadera
  7. Ja, de grekiska är ju inte så tokiga heller:-)

    SvaraRadera
  8. Oj så fin sjalen blir och vilket jobb! Nu ska jag spara några yoghurtburkar.

    SvaraRadera
  9. Oj vilken sjal!! Skulle inte våga mig på nåt sånt mönster!
    Ser alldeles för avancerat ut. Jag har just läst på en annan blogg hur hon gjorde med garnerna, hon hade gjort en automat av petflaskor??!!

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!