Bakgrind

tisdag 17 augusti 2010

Kool-Aid

Att färga garn hade jag aldrig tidigare funderat över att jag skulle göra innan jag läste alla stickbloggar och beskrivningar på nätet om hur lätt det var att färga med Kool-Aid. Efter att ha kammat genom nätet efter beskrivningar och ropat in ett gäng saftpåsar på Tradera var det bara att sätta igång. Med hjälp av övriga familjen blev det blötläggning av fina tretrådiga garner från ullen från fåren i en granngård.





Dessa färger/smaker använde jag och fick ett i mitt tycke spännande resultat. Och på bilden nedanför sys resultatet av mitt första försök att färga. Själv gillar jag nog det gulgröna garnet bäst, men även det rosalila är fint. Grått garn är ingen bra idé att använda. I varje fall inte till dessa färger och i den här koncentrationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!