Bakgrind

söndag 29 augusti 2010

Blockat och klickat

De senaste veckorna har bestått av att starta upp ett nytt jobbår, samt hinna göra alla saker innan sommaren tar slut. På min agenda har en grillkväll vid Hårkan, resa till Umeå och en danshelg i Ö-vik funnits. Igår grillade vi för kanske sista gången den här sommaren vid Hårkan. Mysigt!
Jag har också fösökt fota lite av det jag stickat på under sommaren och här kommer min Haruni stickad i Östergötlands Ullspineris, Karamell Inga.





Haruni var verkligen kul att sticka och gav mycket resultat vid blockning. Mönstret kommer fram på ett underbart sätt. Kommer säkerligen att sticka flera.


Den gröna sjalen är stickad i ett entrådigt ullgarn inropat på Tradera. Färgskiftningarna syns verkligen på bilden .

Jag har även klickat hem två garner från Nyansera, en härva Hazumi "Enchanted Forrest" och en härva Bijou 2 ply "Magic Greens" samt anmält mig till sockgarnsklubben. Nu känns inte hösten lika jobbig längre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!