Bakgrind

söndag 27 november 2011

En bra 1:a advent

Det är väldigt roligt att få 1:a adventhälsningar från blogg- och stickvänner. Vad vore livet utan er? Jag vill passa på och önska er detsamma med ett foto från en ljusdekoration som floristeleverna på skolan jag arbetar på har gjort.




Här i Jämtland kommer idag snön. Stora snökristaller faller ner från himlen och marken är som vispad grädde. Det är nästan magiskt. Snart kommer dock verkligheten ifatt oss och flera månaders snöskottning väntar. Lilla IsaBella har inte riktigt förstått det här med snö, utan tycker det är väldigt spännande, mjukt, gott, kallt men absolut inte ett ställe att göra sina behov på. 


Igår satt systeryster och jag hela dagen och ruggade och dekorerade våra Lovikkavantar som ska med på Jamtli julmarknad. Förutom vantar kommer vi att ha med oss ett gäng tomtar som söker nya hem.







Sist men inte minst monterade syster mitt armband som jag köpte material till på Syfestivalen. Det gillas skarpt! 



7 kommentarer:

  1. Äntligen snö!!!!!!!
    Kul att vi ska stå grannes *ler*

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara tomtar! Jag älskar såna, som bara är skägg och luva. :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt, men fy för snö....här blåser fortfarande höstlöven omkring.
    Fina vantar och tomtar...sen blev jag verkligen avis på ditt armband!!!!

    SvaraRadera
  4. Jättefin ljusdekoration eleverna gjort!
    Här har vi ingen snö ännu, vilket jag är tacksam för. Däremot blåser det förskräckligt, så man stannar helst inomhus.
    Härligt med så många par Lovikkavantar och tomtarna ser kluriga ut. Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga tomtar!
    Vantarna är ju också så fina!

    SvaraRadera
  6. Vilka söta tomtar. Armbandet tycker jag är jättefint också, vad är det för material?

    SvaraRadera
  7. Vilka fina saker du har gjort! Och sjalen din dotter har gjort var ju bara superfin! Nu får hon också börja blogga :) god fortsättning!

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!