Bakgrind

måndag 14 mars 2011

Knit to go

Jag har ingen stickning på gång just nu som passar att ta med i väskan under dagarna. Vad kan jag göra då? Jo, starta en som passar lagom bra i min väska och som gärna ryms i en turkisk yoghurtburk. Det är kriterierna för mina väskstickningar. Idag lägger jag därför upp denna stickning som heter Vinterland och mönstret finns här:




Hemma kommer jag dock att fortsätta sticka på den röda koftan till min dotter. Ikväll kommer kroppen bli färdig och sedan är det bara ärmarna kvar. Eftersom de stickas på längden är det dock inte att tänka på att sticka bägge samtidigt och där kan det bli lite jobbigt. Jag gillar inte att sticka andra ärmen!

4 kommentarer:

  1. Dom där vantarna är riktigt snygga!!!! Tycker inte heller om att gör nummer 2 *ler*

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt. Hela stickningen kan hänga på sista ärmen. Allt annat kan vara färdigt.

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra vantar! Vilken färgkombination har du tänkt sticka?

    Jag håller fullständigt med om att det är jobbigt/irriterande att behöva göra två av något. Därför är det jobbigt med sockar och vantar. Måste nog lära mig magic loop så jag slipper det problemet! =)

    SvaraRadera
  4. Ja, de är jättefina. Jag kommer sticka i liknande färger. Marinblå och naturvit. De passar så bra till motivet. Köpte garnet till dem i Umeå på en jättetrevlig garnaffär på Avenyn i närheten av biblioteket.
    Jag har aldrig provat magic loop heller, men det ska bli när jag ska sticka strumpor tänkte jag.

    SvaraRadera

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!