Bakgrind

lördag 16 oktober 2010

22 leaves shawlette

Idag har jag fotat min senast stickade sjal "22 leaves shawlette". Den är stickad i en härlig orange ton från Chili Gredelin som tyvärr inte riktigt kommer fram på bilderna. Trevlig stickning dock och garnet var superhärligt att sticka med.

 Jag måste nog erkänna att jag just nu är riktift fast i sjalträsket. Att sticka sjalar i olika mönster och i olika garner är en utmaning som jag inte vill vara utan. Problemet är dock att många sjalar blir det. Men här i veckan blev det klart att jag, min syster och min äldsta dotter ska vara med på Jamtlis Julmarknad. Där kommer vi att sälja våra tomtar, sjalar och hembakade Koladajmkakor. Om ni inte tidigare har smakat dessa kakor rekommenderar jag dem starkt.
Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att just Du lämnar en kommentar. Det gör mig så glad!